Już od dawna w internecie króluje wysokiej jakości treść – i jak do tej pory nie widać zmierzchu tego trendu. Większość firm, zarówno z dużych miast, takich jak Poznań, Gdańsk, Kraków, Łódź czy Warszawa, jak i z mniejszych miejscowości, dba o swoją obecność w sieci. Tym samym muszą one podążać tropem wyznaczonym przez wyszukiwarkę Google, co powoduje ogromne zapotrzebowanie na wartościowe treści. Kto odpowiada na ten popyt? Najczęściej są to agencje content marketingowe, które w swoim składzie mają profesjonalnych copywriterów. Zlecenia dla copywritera, którymi się zajmują są różne – oto przykłady:
Pisanie artykułów
Głównym zadaniem copywriterów jest pisanie artykułów o bardzo szerokiej tematyce. Zapotrzebowanie na treści przychodzi z różnych branż, dlatego dobry copywriter musi posiadać umiejętność szybkiego odnajdywania potrzebnych informacji i ich odpowiedniego kondensowania w tworzonej później zawartości. Copywriterzy najczęściej tworzą artykuły SEO, których zadaniem jest, poza dostarczaniem wartościowej wiedzy, odpowiednie pozycjonowanie danej witryny.
Opisy produktów
Krótsze teksty, których celem jest zachęcenie konsumenta do zakupu danego produktu, to także działka copywritera. Zlecenia obejmują krótkie i techniczne opisy produktów, a także większe teksty, wykorzystujące techniki takie jak język korzyści i storytelling. Google wymaga, aby wszystkie treści na stronie były unikalne, dlatego tworzenie opisów produktów jest koniecznością.